04 november 2011

Mini Halloween Cupcakes

Mini, og ultramini cupcakes!
Jeg har aldri vært opptatt av Halloween, men siden jeg er hekta på kakebaking for tiden, benyttet jeg selvfølgelig anledningen til å prøve noe nytt. Alt gikk så fort, muffinsene ble stekt på kun 5-6min pr brett, og etter toppingen forsvant de så fort at jeg nesten ikke rakk å ta noen bilder. De var virkelig små og kjempesøte, ikke minst ble de en stor suksess i nabolaget :)

Mini cupcake-stekebrettet er (egentlig et canapé-brett) fra Raymond Blanc fra Anolon og den kjøpte jeg fra kjøkkenavdelingen til Selfridges i London. Papirformer til mini muffins kan (i tillegg til Cacas) kjøpes fra utvalgte kjøkkenutstyrforhandlere, som Kitch'n og Jernia (sistnevnte fører Wilton/Cacas-produkter).

Jeg brukte 1 pose med TORO Sjokolademuffins, med Black konditorgel (Wilton), og 1 pose med TORO Lyse Muffins, med Red-red og Golden yellow jeg blandet frem til oransje. 

En pakke gir vanligvis 12-16 muffins, men siden jeg skulle lage mini-muffins ble det hele 40 stk per pakke. På grunn av det uforventede antallet gikk jeg tom for former etter 60stk, og stekte resten uten former, som også fungerte veldig bra, men kanskje ikke like hygienisk i denne sammenheng?

Til den resterende røra, brukte jeg ultramini-former, som svigermor fant frem, tro det eller ei, de var mindre enn konfektformer!! Til slutt ble det i underkant av 100 cupcakes til sammen! :)



Til topping brukte jeg Hvit smørkrem (Wilton), som jeg blandet med Red-red, Golden yellow, Ivory og bitte-bittelitt Black, for å få riktig oransje nyanse for anledningen. I tillegg til halloween strøssel brukte jeg Stripe-effekten, med sort stripe i sprøyteposen med oransje krem, for å lage litt ekstra halloween preg. 

Klikk her for å se resten av bildene fra kvelden.


1 kommentar:

  1. Fine bilder og de smakte godt! :)

    Hilsen aunty:)

    SvarSlett