30 oktober 2011

Overføring av gammel blogg

Kjære lesere,

Nå har det nesten gått et år siden sist jeg skrev noe i denne bloggen, og siden jeg ikke har hatt noe å skrive her på et helt år, tenker jeg at det er tegn på å komme seg litt videre. Denne gangen prøver jeg meg på å skrive en matblogg :)

Som flesteparten av mine faste lesere sikkert vet, har jeg giftet meg, og flyttet hjem til svigers. Siden jeg for tiden ikke har fast jobb, har jeg masse tid til meg selv og derfor blomstrer kreativiteten som aldri før :) Både når det gjelder fotograferingen (har endelig registrert Jiyasfoto i enhetsregisteret) og ikke minst når det gjelder kreativ kakebaking. Jeg har alltid vært glad i å lage mat, men den type lidenskap for farget marsipan kan jeg ikke huske å hatt før jeg og svigermor deltok i kakepynte kurs på Cacas. Det var et "Basic kurs" hvor man lærer å dekorere kaker o.l. med smørkrem. Kurset i seg selv var grunnleggende, vi fikk prøvd oss på å bruke sprøyteposer med forskjellige tipper for å lage enkle mønster. Sånn personlig synes jeg at det gikk litt treigt, jeg kunne lært mye mer på de tre timene, men sånn er det noen ganger :p Klikk her for å se bildene fra kurset :)

Så var det om å gjøre å bruke det man har lært i praksis, og heldigvis for meg, har Adnan, svigermor og jeg bursdag i september. Svigerfar og søstra mi, Sonia, har bursdag i oktober, og Salman (yngste svigerbror) har bursdag i november. Hittill har det ikke blitt så mye pynting med smørkrem, men kurset har iallefall inspirert meg nok til at jeg tar nesten ukentlige turer til Cacas. 

Stay tuned for en serie med personlige kaker jeg har laget den siste måneden.

Til info: Jeg kommer ikke til å fjerne de eldre innleggene, så ikke bli overrasket om det dukker opp noe som ikke hører hjemme i den nye bloggen.

3 kommentarer:

  1. Aisha Mehdi30 oktober, 2011

    Gleder meg til å følge bloggen - du er så kreativ

    SvarSlett
  2. Hei Juveria,
    det var artig å lese på bloggen din.
    Skal prøve stekte potetsandwich'ene dine :-)

    SvarSlett