06 september 2010

Diggbare digitale medier


Hei folkens,

Som dere kanskje har fått med dere har jeg fått to nye jobber. Den ene er en 40% stilling som prosjektmedarbeider i Interkult (HiO) og den andre er et 50% engasjement hos Norsk Folkemuseum. Sistnevnte starter ikke før etter Ramadan, og derfor venter jeg med å fortelle dere mer om den jobben til senere.

Som prosjektmedarbeider i Interkult har jeg det kunstneriske ansvaret for avslutningsarrangementet våren 2011, og derfor har jeg blitt utsatt for (og takket ja til) å jobbe med programmer som jeg ikke kjenner så godt. Jeg kommer til å jobbe med bl.a. Photoshop, Illustrator og InDesign. (Ok, jeg kan litt photoshop, men ikke mer enn bildebehandling). Men etter anbefalinger fra denne karen, har denne karen skaffet meg Lightroom 3 (som er et superdiggbart program hvor man ikke bare kan redigere bilder, men også lage enkle slideshows, lage smarte albumer og masse mer).

Derfor, mine ladies and gentlemen, may I present to you...min første slideshow! Bildene er fra tilberedningen av Adnan sin bursdagskake og er tatt med iPhone 1.gen kamera. Det er også verdt å nevne at slideshowen er laget i syk tilstand :p



Over og ut,

Juv


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar