08 juli 2010

Blogeriya is back


Hei alle sammen!
Vet jeg sier det nesten hver gang, men nå er det faktisk UTROLIG lenge siden sist. Derfor tenkte jeg å gi dere en update på hva som har skjedd siden forrige innlegg:

15.april -Innlevering av masteroppgaven 
Jeg endte opp med denne problemstillingen: "Hva slags tanker og erfaringer har elever med muslimsk bakgrunn som går studieretningen Studiespesialisering med formgiving om formgiving som studiefelt?" Les og hør mer om oppgaven min på Radio Migrapolis (23.05.2010), X-plosiv, HiO-nytt, MaiA-nytt og Ambisjoner.no

16.-18.april -Helgetur til London kansellert pga askeskyen :(

19.april-7.mai -Portrettfotografering til avgangsutstillingen
I linkene over leste du at utstillingen min var en kommentar på oppgavens "konklusjoner". Noe som kom ganske tydelig fram var at elevene jeg intervjuet, savnet forbilder innen kunst- medie, og kulturfaglige yrkesfelt. Jeg tok derfor portrettbilder av personer med minoritetsbakgrunn som jobber innenfor de "utradisjonelle" yrkene. Det kom også frem at elevenes foreldre er mer opptatt av hva "andre folk" vil tenke, enn hva elevene selv ønsker å studere. For å kommentere blant annet dette satte jeg sammen filmklipp fra tre bollywoodfilmer. Portrettbildene kan sees her og den 12 minutter lange videoen kan sees her.


26.mai -Utstillingsåpning 
 
Foto: M.F. Bhutta (pappa)

 Foto: Juveriya Bhutta

Foto: Shabina Hussain

27.mai -Sensur 
Sensuren gikk veldig bra :) Fikk sammenlagt karakter på hele studiet. 50% av karakteren gikk til masteroppgaven, 25% på utstillingen, og resterende 25% på muntlig eksamen.
 
9.juni -Tilbud om jobb som utstillingsdesigner

12.juni -Forlovelsesseremoni hjemme hos meg :)
Jepp, thats right! Jeg gifter meg til neste sommer Inshallah. I den forbindelse har jeg og Adnan begynt på en ny blogg. Her kommer vi til å dele våre erfaringer innen bryllupsplanlegging. Bloggens adresse er adnjuv.blogspot.com


24.juni -Jeg fikk min første eksterne blitz i posten

Foto: Juveriya Bhutta

Nå lurer dere sikkert på hva jeg skal resten av sommern? Vel, jeg jobber jo en del, også skal jeg attende et par bryllup. Skal også reise en liten tur til Langesund, og en litt lengre tur til Spania. Etter det skal jeg kose meg på mela-festivalen i Oslo og midt i Ramadan måneden begynner jeg på den nye jobben :)

Ønsker dere alle en fin sommer :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar