25 oktober 2009

Siste nytt


Hei skyberter og bertinner,

Jeg vet det er over et halvt år siden sist jeg skrev, men føler ikke at jeg har gjort no særlig siden. Det som likevel er verdt å nevne er at jeg har fylt 25år! :)

Men jaja, nå sitter jeg her på rommet mitt og prøver å tvinge meg selv til å transkribere 10 intervjuer (13timers tale). Jeg har nemlig vært på alle vgs i Oslo, Akershus og Buskerud fylke som har muslimske elever som går på Studiespesialisering med formgivingsfag, og intervjuet dem. Intervjuene handlet om hvilke fag de liker best, hva de har tenkt å studere videre og hvor mye de vet om Islamsk kunst.

Det som har vært mest spennende mtp intervjuene er mangfoldet; jeg har intervjuet elever fra Bosnia, Marokko, Somalia, Pakistan, Afghanistan, Kurdistan, Kosovo, Irak og Tyrkia. I tillegg var det flere gutter enn det jeg hadde sett for meg :) Hvis noen lurer på hva masterprosjektet mitt går ut på er det enkli ikke så lett å si enda. Etter transkriberinga kommer jeg til å finne ut hvilket tema som er mest interessant å følge videre, og da vil jeg komme tilbake med utfyllende info...

Merker at jeg ikke helt er i humør til å skrive mer akkurat nå, men ville bare let you know at jeg lever, og kommer forhåpentligvis til å oppdatere litt oftere underveis.

Juv

1 kommentar: