20 februar 2010

PayPal er min bestevenn atm

De siste ukene har jeg shoppa så mye fra nettet at jeg nesten får pakker hjem hver dag! Det er så gøy, føler meg som en liten unge igjen... Det er så lett (og farlig) med PayPal at man nesten kan bli blakk på en dag.

Hva jeg har kjøpt? Vel, det hele begynte på Facebook, da JBI-studenten Usman Chaudhry (som forresten har skrevet en veldig god filmomtale av My Name is Khan for X-plosiv -Norges største flerkulturelle nettmagasin. Les den her) fortalte at Taare Zameen Par har blitt kjøpt opp av Disney, og kommer i en 3-disc collection, (ikke det at jeg bryr meg om det ekstra materiellet, men siden filmen har vært utsolgt kjempelenge) måtte jeg bare ha den. Så det var på Nehaflix det startet, og først når jeg var der inne, slo jeg til og kjøpte en hel haug med klassikere. På Nehaflix har dem (nesten) alt fra Bollywood (+ mer) og du kan finne DVD-filmer helt ned til 1 dollar! :D Men pass på å ikke bestille for mer enn ca 34 dollar, (ca 200kr) ellers må du betale toll og avgifter. Så jeg har vært innom der ganske jevnlig og handla i flere runder.

Hvilke filmer jeg har kjøpt? :)
I tillegg til Taare Zameen Par (2007) aka Like Stars On Earth, kjøpte jeg:
Wake Up Sid (2009)
Umrao Jaan (2007)
Devdas (2002)
Kabhi Khushi Kabhi Gham (2001)
Kuch Kuch Hota Hai (1998)
Rangeela (1995)
Dil (1990)
Chandni (1989)
Umrao Jaan (1981)
og Deedar (1951)

I tillegg til disse har jeg idag bestilt Silsila (1981) og Kabhi Kabhie (1976).

Resten av shoppingen gjorde jeg hos eBay. Jeg elsker eBay! Kjøpte en gammel klassiker fra Casio, nesten alle i klassen har den, og jeg måtte selvfølgelig ha den i gull :)

For å pleie og gi glans til vinterhåret har jeg kjøpt en skikkelig god hårolje som hetet BioSilk Silk Therapy. På eBay handler jeg kun fra Top-rated selgere, de har som oftest egne eBay Stores. F.eks handler jeg mye fra Skincare Avenue for Exuviance hudpleie-produkter og Bare Beauty for i.d.minerals.

Men jeg kan jo ikke bare handle for meg hele tida, så jeg kjøpte en slimfit holster til kameraet mitt :) Men nå som jeg har kjøpt meg en mindre fast optikk (Nikkor 50mm f/1.8) er den holstern for stor... så jeg må nok kjøpe en til i mindre størrelse hvis jeg finner... Holstern kjøpte jeg fra Gadget Infinity på eBay.... Også kjøpte jeg faktisk enda en beskyttelsesveske til mitt "gamle" kompaktamera Sony Cybershot W300. Som du kanskje husker sydde jeg den forrige beskyttelsespungen sjæl, men den gir ikke no særlig beskyttelse lenger.

Denne lekre tingen kjøpte jeg fra sonystyle.no


Jeg ække helt eBay slave, jeg handler mye på komplett.no også (de er forresten SYKT raske med levering) f.eks kjøpte jeg en kortleser og et nytt minnekort. Det er smartere å ha flere små kort på 2GB eller 4GB enn å ha et stort et på 8GB f.eks. i tillfellet man er på ferie og klarer å miste/rote bort/bli frastjålet kamera osv. Kortleser kjøpte jeg enkli fordi jeg hakke kortleser i macen, og fikk anbefalt på NikonSchool at man helst burde overføre bilder via kortleser fremfor ledningen, først og fremst fordi man bruker mindre batteri, og fordi hvis macen/pcn plutselig bestemmer seg for å dø, er sjansen for å miste bildene mindre. En annen ting jeg lærte på nybegynnerkurset var at man alltid burde formatere minnekortet etter overførsel, slik at kamera og kort blir "venner" :)

Før jeg fortsetter vil jeg bare si at jeg vanligvis ikke handler så mye på en gang, det er bare det at jeg har sitt SÅ mye foran macen pga masteroppgaven at jeg bare har trøsteshoppa :( Men jaja, penger brukt er jo penger spart, det hadde helt sikkert blitt mye dyrere å kjøpe alle de filmene, olja og to beskyttelsesbager fra butikken. Men jaja, vi fortsetter..

Som du kanskje vet har jeg blitt en stor fan av Michelle Phan på YouTube. Hun har nå fått jobb i Lancôme, som deres første video makeup-artist. (I tillegg har nå VOUGE skrevet om noen av de mest kjente bloggerne og vloggerne, sjekk videoen her). Hun har også utviklet sitt eget hudpleiemerke ved navn IQQU, og kommer med tre produkter: Acneserum, Krem med solfaktor 35 (som kan brukes over sminke) og Risskrubb til ansiktet. Jeg kjøpte risskrubben, og den er helt....HEAVEN! Den lukter helt fantastisk! ....som nykokt ris med sukker på. Den er veldig søt i lukten, akkurat som Michelle :) Jeg vet egentlig ikke hva som er spesielt med den skrubben, riskornene kiler lett, og huden føles myk og glatt etter bruk. Jeg har sensitiv/tørr hud og kan derfor si med sikkerhet at skrubben er mild. Produktene hennes kan kjøpes på IQQU Beauty.com Og mens vi er inne på ansiktsskrubbing; Sjekk ut Michelle sin hjemmelagde skrubb, som fungerer kjempebra på tørr vinderhud. Den pleier jeg å bruke en gang i uka før jeg legger meg :o)

OGSÅ har jeg kjøpt enda en ting anbefalt av Michelle. Det er Brushguards. Supersmart! Sjekk videoen hennes her for å høre mer om hva det er og hvordan man oppbevarer sine sminkekoster ved hjelp av Brushguards. Apropos YouTube, jeg har fått to nye favoritter som jeg abbonnerer på: RayWilliamJohnson og MysteryGuitarMan, også synes jeg Ummahfilmshar en god del kule videoer.

Hmmm hva mer... jo, jeg kjøpte dritfine Nike sko.Men de var ikke kjøpt på nettet, så de tells ikke...I guess...

Ellers er alt bra med meg... hvis du lurer liksom.... holder fremdeles på å skrive u know....greia......


Adios amigos!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar