09 januar 2009

Tilbake til fremtiden



Jepp! Da er vi 2009 og skolen har begynt...
Som alltid har jeg tulla bort mange uker (som istedet kunne resultert i skriving av arbeidskrav i Emne 2: Fagdidaktikkens grunnlagsproblem). Og nå sitter jeg her, stakkars alene på skolen på en fredagskveld og prøver å få ned alle tanker jeg hatt om Goodlads læreplanteorier i juleferien. Ekstremt interessant, men det merkes ikke på kroppen enda. Kan trøste meg med at begynnelsesfasen ikke er det beste akkurat, den er nest verst, etterfulgt av drøftninga (som forørvig er den beste delen også). Men akkurat nå har jeg 16 veldig gode grunner til å ikke stresse.

Åja, nå glemte jeg nesten å fortelle hva arbeidskravet går ut på... Hmm, jeg mener "Oppgaven skal løses ved at jeg tar utgangspunkt i min besvarelse av Emne 1 og utvikler sammenheng og helhet i fremstillingen av mitt undersøkelsesfelt." :)

Hehe, og nå lurer du sikkert på hva jeg skrev i emne 1. Her har du oppsummeringa:

"4. Oppsummering
Kunstutdanningene i vesten har ikke hatt kunsthistorie fra de orientalske land i pensumet og få studenter med minoritetsbakgrunn velger å studere estetiske fag. Jeg har i denne besvarelsen prøvd å kaste ballen mellom religionens plass i kunsten og innvandrernes lite interesse i kunst som studiefelt. Jeg er interessert i muslimske samtidskunstnere og hvorvidt de holder fast på forbudet mot figurativ avbildning og ønsker å gjøre undersøkelser på hvorfor pakistanske studenter ikke studerer kunst. Jeg gjør videre rede for mitt praktisk-estetiske interessefelt som er arabisk kalligrafi hvor jeg har som mål å engasjere det pakistanske miljøet ved å skape kunst på tvers av mine to kulturer, samtidig som jeg vil vise de fine sidene ved religionen til det norske samfunnet. Avslutningsvis har jeg forsøkt å drøfte hva religiøs kunst er kontra islamsk kunst, med eksempler på tre kunstnertyper med forskjellig bakgrunn og grad av provokasjon. Tilslutt har jeg gjort rede for min posisjon blant disse eksemplene."

Jeg er ikke akkurat stolt av teksten over, kunne oppsummert det bedre, men akkurat nå har jeg ikke tid til å sitte å formulere, spesielt ikke for skyberter som dere :p

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar